PRADAL SEREY

IRAN KUN KHMER ASSOCIATION

PRADAL SEREY

IRAN KUN KHMER ASSOCIATION

PRADAL SEREY

پرادال سری (کان خمر) جمهوری اسلامی ایران

طبقه بندی موضوعی

انعطاف پذیری در ورزش پرادال سری

شنبه, ۲۹ اسفند ۱۳۹۴، ۱۲:۲۲ ق.ظ
انعطاف پذیری، بخش مهمی از تمرینات هر ورزشی است که با انجام تمرینات کششی توسعه می یابد. کمبود انعطاف را می توان یکی از دلایل ضعف فنی و اجرای ناموفق تکنیک ها در ورزشکاران دانست که این ضعف می تواند مانع رسیدن به حداکثر سرعت و قدرت در وجود آنها شود. وقتی انعطاف پذیری بدن پایین باشد، به هنگام حرکت اعضای بدن، در مفاصل احساس درد می شود. ورزشکارانی که در بدنشان انعطاف کمتری دارند، حتی در انجام حرکات سبک و معمولی هم با مشکل روبه رو می شوند و در ناحیه مفاصل احساس درد می کنند. با انعطاف و کشش بیشتر، بدن می تواند انرژی بیشتری را آزاد سازد.

کشش مطلوب باعث سرعت، قدرت و استقامت افزون تر می شود. اگر هر ورزشکاری به طور منظم و مستمر تمرینات انعطافی را در برنامه تمرینی خود قرار دهد، سرعت بیشتری در حرکات پیدا نموده و هرگز دچار آسیب فیزیکی نخواهد شد، اما چنانچه تمرینات کششی را به طور نامنظم انجام دهد، بر اثر فشار نامطلوب، امکان پارگی و یا کشیدگی عضلات و تاندون ها زیادتر خواهد شد.

بالا بردن انعطاف، همانند بالا بردن دیگر توانایی های بدن به کندی صورت می گید و نیازمند گذشت زمانی نسبتاً طولانی و مداومت در انجام حرکات کششی می باشد.2